Forgotten Realms

Alnag
12.1.2008 14:45
Jak se změní Forgotten Realms ve 4. edici D&D? Podívejte se do roku 1479 DL
napsal Rich Baker
Autorská citace #1
12.1.2008 14:45 - Malabar
No tak to vypada zajimave, sem moc zvedavej na ten vyslednej efekt. Doufam ze bude dobrej, ale obavam se asi ne . . .
Autorská citace #2
12.1.2008 18:05 - Fibriso
tak baldurova brána se Silně podobná Cadwallonu...
Autorská citace #3
12.1.2008 18:12 - Alnag
Fibriso: Tak u té Baldurovy Brány bych skoro řekl, že ta podobnost bude nezáměrná. Tam jde spíš o to, že potřebovali přetrumfnout Waterdeep (Hlubinu), coby město měst, protože Baldur's Gate je mezi současnou PC generací (kterou se snaží oslovit) víc známá, díky PC hrám. Takže musí být největší.
Jinak koukám, změny nejsou tak drsné, jak se to rýsovalo. Všechny ty oblasti, které jsou oblíbené vlastně více méně nechali na pokoji, aby si nepopudili fanoušky.
Netherilské impérium mi zní docela slibně, ty dragonborn naprosto ujetě. Ale tak, uvidíme co z toho vzejde...
Autorská citace #4
12.1.2008 18:49 - Lokken
Zajímalo by mě co sever: silverymarche,luskan,neverwinter a jiné?
Autorská citace #5
12.1.2008 20:18 - Aeris
Lokken: Sever určite nechajú viac-menej napokoji, keď už kvôli ničomu inému, tak kvôli Drizztovi, ktorý je jednou z hlavných dojných kráv FR settingu.
Autorská citace #6
12.1.2008 21:38 - Chrochta
Přišel jsem, přečetl jsem.... uvidím.
Autorská citace #7
12.1.2008 23:53 - Lokken
To Aeris: Myslíš že Drizzt má šanci přežít?Wulfgar i Catti-brie,Bruenor,Regis i ostaní budou už po smrti(věkem),Seven Sisters pravděpodobně zmeřou při boji proti moru a tím pádem se bez Alustriel rozpadnou Silvery marche... No nevim
Autorská citace #8
13.1.2008 00:47 - unknown
A když už jste začali prohrabávat sever Faerunu - co asi stane se Sídelní věží bratrstva v Luskanu? A co postihne Neverwinter, ,,Drahokam severu"? Nechci seveřanům kopat hroby, ale pokud bude skutečně mor tak špatný, sever musí padnout - ať už pod útoky nesčetných zástupů orků a skřetů z jeskyň Hřbetu světa nebo pod nájezdy trollů z Evermoors? A co pěkného se vylije z Mere of the Dead Men (nechce se mi dohledávat český název, omlouvám se)?
Souhlasím s Alnagem, že ponechávají to, co většine potenciálních zákazníků utkvělo v paměti - žeby nechali stát i Neverwinter a Desetiměstí? Jestli ano, bude mě zajímat z jakého důvodu... A hele, teď jsem si všiml, že Lokkena zaujalo to samé:)
Autorská citace #9
13.1.2008 00:48 - Alwaern
Pardon, ten příspěvek dole jsem já - pitomej autologin. To mám za to, že reinstaluju Winy.
Autorská citace #10
13.1.2008 07:57 - Aeris
Lokken: Už dávnejšie padlo od WotC slovo, že Elminster a Drizzt určite zostávajú. Navyše sa mi nezdá, že by sa Salvatore chystal prestať o ňom písať.
Neverwinter je podľa mňa v suchu, vďaka PC hrám, takisto Mithral Hall je podľa WotC v poriadku. Silverymoon má podľa mňa šancu prežiť, no zvyšok Silver Marches neviem-neviem.
Autorská citace #11
13.1.2008 08:52 - Lokken
Stejně Drizzt bez ostatních už bude jen jeden megaheroe. Spíš se mi nezdá že by Salvatore najednou poskočil o 50-100 let.
Alwaern: No zajímá mě to samé,trochu jsem si tahle místa a postavičky oblíbil(asi nic originálního ale já jsem holt jednoduchá povaha :-))
Autorská citace #12
13.1.2008 09:42 - Alnag
Lokken: Drizzt přežije na tuty. V úvodu knížky Orc King (nebo jak se jmenuje), která teď vyšla je prolog a tuším epilog posunutý právě o těch 100 let a vypráví ho Drizzt. Moc se toho sice nedozvíme, ale prostě Salvatore bude taky posouvat...
Autorská citace #13
13.1.2008 20:36 - Lokken
Alnag: A tušíš kde,o čem a hlavně kdy je orc king?Já se to za boha snažím sehnat nebo o tom něco zjistit.Nenašel jsem ani pořádnou recenzi... Jestli máš něco můžeš mi to prosím postnout sem nebo poslat na thorondor@seznam.cz?
Autorská citace #14
13.1.2008 20:44 - Alnag
Nevím. Přečetl jsem si toliko reakce na ENWorldu, když to vyšlo. A ty se týkaly právě zejména toho prologu ve vztahu ke 4e. Tak jak to tu píšu.
Autorská citace #15
13.1.2008 21:00 - Lokken
Alnag: Škoda,ale i tak dík,už vím alespoň něco.
Autorská citace #16
13.1.2008 22:26 - Lokken
Tak jsem právě dočetl úryvek z Orc kinga.Salvatore skutečně posunul děj o asi 100 let,Drizzt žije ale ostaní již ne.Na severu vyrostlo orčí Království temného šípu,které se po desetiletí válek nyní snaží dobrat míru a obchodu se svými sousedy.Drizzt přitom samozřejmě pomáhá a trpce vzpomíná na své staré přátele a na to co viděl v průběhu moru kouzel po celých říších.To je zatím vše co vím.
Autorská citace #17
13.1.2008 22:42 - Malabar
To zni dost zajimave ...
Autorská citace #18
13.1.2008 22:51 - Alwaern
Dejte mi minutu, než to jsem strčím....
Příjemné čtení
Autorská citace #19
13.1.2008 22:52 - Lokken
Jo,čte se to v podstatě dobře,jen v tom úryvku byl Drizzt docela drsnej a samotářskej protože už nechtěl přátele který by zase přežil.Docela mě ta absence známých(a u mě oblíbených) postav mrzí... Never mind.
Autorská citace #20
13.1.2008 22:59 - Malabar
Alwaern : Ty mas snad vsechno :)
Autorská citace #21
13.1.2008 23:10 - Alwaern
Ne, zdaleka ne, kolik bych chtěl :D (ale plánuji si hezky svůj účet rozšiřovat). K věci, Krále orků jsem ještě nečetl, ale patrně ho zhltnu hned po zkoušce, abych věděl, jaký obrázek mi poskytne R.A.Salvatore na dění v Říších. Každopádně jsem zvědav.
Autorská citace #22
13.1.2008 23:14 - Lokken
Tak se omlouvám,v budoucnosti se asi odehrávají jen prology,jak už tu někdo publikoval.Promiňte mi mé mylné informace.
Autorská citace #23
13.1.2008 23:23 - Alwaern
Nevím, nevím, jen tak jsem si přečetl několik stránek a neustále narážím na Catti-brie - teď nevím, jestli to je součást vzpomínek nebo ne (snad jsem nenastrčil špatnou knihu:))
Autorská citace #24
13.1.2008 23:27 - Lokken
Alwaer: No jó no,tak jsem se spletl,uznávám.Jestě jednou se omlouvám všem co si ten můj MYLNÝ závěr přečetli.
Autorská citace #25
14.1.2008 12:56 - Taipan
Tohle Forgotten Realms přesně potřebovaly. Pořádnej masakr. Už to bylo moc civilizované.
Autorská citace #26
14.1.2008 14:17 - Alwaern
Já si zase nemyslím, že potřebovali nějaký masakr. Civilizované to před masakrem rozhodně nebylo - vzestup Shar, návrat Shadovar, desetiměstí v obležení, nepokoje na hranicích Vaasy a Damary, vzpoury v Calimshanu, Cormyr pod náporem šlechty jen s regentkou Alusair, návrat Bane-a, zmizení Elmistra, phaerimmové....ani nejmenovat duergary a další zlaté milé...Maztica a Chult a prastaré bezejmenné zlo v nich vyrůstající - konfliktů je tady pořád dost.
Jestli si myslel na vyzabíjení panteonů (teda některých), tím se dle mě (ale nejen mě) ztratila větší část šedých možností - i když uznávám, že pro novopříchozí do FR je počet bohů spíš odrazující, není nijak nutné je všechny studovat a zredukovat například temné elfy na Eilistree a Lolth je kontraproduktivní. Říše byly říšemi i proto jak byly mnohotvárné - mohl si hrát celý život jenom na Severu a možná bys ani nenatrefil na jméno Chult a vice versa. Prostě různorodé. Tou bohovraždou je tak trochu ,,zmenšili". Mě se to rozhodně nelíbí.
Nakonec eště poznámka - kdo samosebou nechce, nebude nové události používat - Haela a Gorm mohli klidně přežít, to samé platí o Helmovi a Savrasovi, stačí si něco hezké vymyslet. Nakonec je to stejně na dějmistrech, aby si udělali říše takové, jaké chtějí oni a jejich hráči.
Autorská citace #27
14.1.2008 14:31 - unknown
Lokken: Jiste Alwaern bude mit toho "kinga" mam za to ze to mo dokonce v tom odkazu.
Autorská citace #28
14.1.2008 15:08 - Alwaern
Update schránky. Užijte ve zdraví.
Čtení z Říší
Autorská citace #29
14.1.2008 16:20 - Lokken
Po delším rozvážení souhlasím s Alwaernem.Hlavně v tom že mi teď říše přijdou trochu omezenější.Ale tomu snadn lehce zabráním tím že si osudy svého Faerunu změním.
P.S.:A rozhodně nesouhlasím s tím že byl faerun předtím klidný a nudný.
Autorská citace #30
29.1.2008 22:32 - Almi
to Alwaern: čtení z Říší je fajn, ale i když běžně s RS pracuju, nepodařilo se mi nic stáhnout..je problém u mně?
Autorská citace #31
29.1.2008 23:29 - Alwaern
Almi U mě ve složce problém není - je tam a je čilá. Teď jsem to otestoval s několika lidmi. Ovšem, zkus mi popsat jak se to projevuje - nepustí tě ani do složky, nebo ti nenabídne download nebo je download přerušen...
Autorská citace #32
2.2.2008 11:14 - thief
Nemůžu si pomoct, ale když čtu o tom, jak vypadá Fearun dnes, musím si vzpomenout na Dominarii. Ta už šla svým tvůrcům po letech asi taky na nervy, tak ji zmasakrovali, a dnes vesele rozvíjejí nové světy. Do Dominarie se možná občas krátce vrátí aby přidali další ránu už zpustošenému světu. Přitom Magic the Gathering i DnD vlastní Wizardi, takže bych řekl, že si začínají dost zjednodušovat práci a to dost čitelně. Nebo že by za tím byla podpora Ebberonu? Máme nový svět, tak ten starý raději zdecimujeme a změníme, aby jsme hráče nahnali do toho nového. Já moc vysvětlení nevidím. Proč zrovna úspěšný FR, proč mor kouzel nezatočil s bytostmi v Ravenloftu, Dark Sun nebo v jiném menším světě? Komu FR tak vadili? Ať mi nikdo netvrdí, že to je jen nutnost oživení. To se zpravidla dělá kapku civilizovanějším způsobem než je globální katastrofa. Ale nejvíc mě dostali ti drakoniáni. Teferi, Teferi! Ty jsi nám to s těmi trhlinami zavařil.
Autorská citace #33
2.2.2008 11:32 - Alwaern
Ten problém s FR bude patrně zřejmě v designérském rozhodnutí. Když si to vezmeme po pořádku, 1e měla jako svého tažného koně Greyhawk, ve 2e se roztrhl pytel s přídavkami k FR (kdo ví, ten zná) a 3e si pro sebe utrhl Ebberon (jak řekl Keith Baker, nečekal, že ebberon předčí i FR). Takže do 4e se možná dočkáme dalších překvapení.
Jinak ten problém s dragonborn (drakorození?) je dlé mě fakt, že spousta hráčů se nudí u běžných ras a možností (alespoň pokud se dá soudit dle messageboards), což ale nevítá ta postarší generace (a tam už asi patřím i já, kruci), které plně vyhovijí stávající ,,core" rasy a nepotřebují, aby jim po světě pobíhali tuny tieflingů a drakorozených. Jak to vystihl neznámý uživatel na EnWorldu...4e will be best described as ,,cool" - budou mít všichni cool vizáž, cool ability, cool možnosti a bůhvíco ,,cool" ještě. Bude to prostě fantasy tak ze 200% (bude až moc fantasy) - doufám, že ten blábol je srozumitelný.
A komu FR vadili? To sice nevím, ale Ed do toho téměř nemluvil (viz Questions&Answers ve threadu o FR u WotC) a lidé, kteří dělali na FR pro 4e se nechali slyšet, že to jejich oblíbený setting vůbec není, resp.ho nikdy nehráli, ale slyšeli, že je to prý těžké....PROSÍM???? (pardon,ale tohle tvrzení mě dokáže vytočit pokaždé, když ho uvidím).
Autorská citace #34
2.2.2008 11:33 - Alwaern
Ten dole jsem já, hloupá Opera má nějaký pošahaný autologin option.
Autorská citace #35
2.2.2008 11:35 - Alnag
Alwaern: Myslíš, že Rich Baker nemá rád FR nebo že ho nikdy nehrál?
Autorská citace #36
2.2.2008 12:27 - Lokken
No jak už jsem psal níže i jinde: Nevidím žádný nemarketingový důvod k tomu co s FR wizardi dělají-tj. obchod a snaha prodat nové moduly a potažmo DnD4.E.Co s týče vůbec nastavení settingu a pravidel musím si neustále uvědomovat že patřím do fanoušků "normální fantasy"(až už to je co chce) a některé byť pro mě munchkinozní "nové" věci musím buď ztrávit nebo ignorovat...Hm!
Autorská citace #37
2.2.2008 12:36 - Alwaern
Ne, bohužel ale, tým netvoří Rich Baker - přečti si co o FR řekli členové designérského týmu (tuším WotC messageboards). Já chápu, že chtěli změnu, ale tohle...trochu přehnali. Kdyby celý design tým tvořili klony R.Bakera, možná by to dopadlo (pro mě) lépe.
Ono hlavně nemusí vždy záležet na tom, co si designéři myslí. Nechcu rozebírat vnitřní politiku WotC (už jen kvůli tomu, že ji vůbec neznám),ale opravdu (jako Dušín si dám ruku na srdce) jsem si přečetl názory jeho lidí, a ty mě vůbec nepotěšili. Akorát mě štve, že FR teď z valné části vytvářejí ti, kteří ho neznají.
To je jako kdyby dali dermatologovi sepsat chirurgický nález u appendektomie - taky by to teoreticky měl umět a poradit si s tím, ale ve skutečnosti vůbec netuší, jak se v tom ,,chodí" a nejspíš v tom nálezu něco zmrví.
Autorská citace #38
2.2.2008 12:37 - Alwaern
Nějak se mi ulevilo - moje rozdrásaná duše se teď jistě zhojí...:)
Autorská citace #39
2.2.2008 12:37 - Lokken
Citace:Thief:Proč zrovna úspěšný FR, proč mor kouzel nezatočil s bytostmi v Ravenloftu, Dark Sun nebo v jiném menším světě? Komu FR tak vadili? Ať mi nikdo netvrdí, že to je jen nutnost oživení. To se zpravidla dělá kapku civilizovanějším způsobem než je globální katastrofa. Ale nejvíc mě dostali ti drakoniáni. Teferi, Teferi! Ty jsi nám to s těmi trhlinami zavařil.
Souhlasím.Nevím moc o diskuzích na zahraničních serverech ale z toho mála co se mi donese mi připadá nepravděpodobné že by tohle měl být důsledek ohlasů fanoušků a tedy zoufalý tah ke zvýšení prodeje FR protože dnes frčí víc "akčnější" světy jako Ebberon(uvažoval jsem nad tím a asi to znamená spíš "umělejší").Že by se opravdu jednalo o radikálně jíný přístup eventuelních nových desingérů?
Autorská citace #40
2.2.2008 12:42 - Alnag
Alwaern: Nevím proč, ale mám dojem, že Rich Baker je Developer FRCG. Což není totéž jako designer, pravda...
Autorská citace #41
2.2.2008 12:43 - Lokken
Alwaern:Jak by asi napsala Essi "Očko": "...slzu nejedenu pro Faerun jsem již prolila..."
Ne,vážně,tohle budu asi ještě dlouho vstřebávat!
Autorská citace #42
2.2.2008 13:09 - Alwaern
Hm, máš pravdu. Nicméně nevím jak se u nich dělají rozhodnutí. Vždy když jsem si četl R&D články u wizardů, byla tam skupina lidí a vždy někdo od designérských teamů. Možná je to konsenzem nebo...nevím. Myslím, že stejně s tím nikdo nic nenadělá v této fázi, tak si hezky počkáme na setting book a core rules. Pak se uvidí, jak ,,cool" to je.
Autorská citace #43
2.2.2008 13:15 - Aeris
Eberron akčnejší než FR? V čom preboha? V tom, že má systém action pointov a v príručkách milión narážok na Indiana Jonesa, Jamesa Bonda a podobné veci? FR ako taký (myslím ako setting) je omnoho živší a akčnejší, pretože nie je postavený na tom, že hráči sú JEDINÉ schopné a hrdinské postavy v celučkom settingu. V Eberrone môže vaša skupina prestať na desať rokov a skoro nič výrazné sa nestane, vo FR stačí ani nie týždeň a hneď sa čosi zomelie.
Proste tieto WotC ťahy podľa mňa vedú do slepej uličky. Tvoriť prostredie pre príchod nováčikov je vždy dobrá vec, ale nie keď je to na úkor tej starej komunity.
Autorská citace #44
2.2.2008 13:50 - Lokken
Aeris: No právě že podle mě v ničem ale někteří mladší hráči odchovaní na WoW apod. označují FR za moc komplikovaný(asi jim uniká fakt že právě to je na FR to originální).Dnes mají radši více černo-bílé světy!(což ve mě vzbuzuje touhu křičet na celý svět Nůda!) Holt zůstanu u starého dobrého 3.E settingu.
Autorská citace #45
3.2.2008 09:45 - Lotrando
Lokken: je otázka na koho ty změny míří. Já jsem měl původně za to, že také hlavně na nováčky. Ostatně ten kdo má doma hromadu příruček např k 3e, nebude až tak aktivně přecházet. Je ale také pravda, že když chceš zkusit něco jiného, je pro Wizardy dobré aby jsi to našel mezi jejich produkty a neutekl třeba k WW.
Autorská citace #46
3.2.2008 09:51 - Alnag
Něco jako Exalted Realms by Night jo? :-D
Autorská citace #47
3.2.2008 09:56 - Lotrando
U mladích hráčů by to mohlo zabrat :D
Autorská citace #48
3.2.2008 13:18 - Chrochta
Čím víc se dozvídám informací o FR 4e, tím míň se mi Ztracené říše líbí. Můj názor je, že když je kvůli nové edici pravidel potřeba předělat GEOGRAFII tří čtvrtin kontinentu, pak by bylo lepší vytvořit zcela nový svět. Hezky od začátku, bez dědictví minulosti a zcela dle potřeb a chutí. Klidně něco na způsob raného středověku po zániku Západořímské říše. alespoň bude rovnou jasné, že se to bude vyvíjet už jen k horšímu, a hráči s tím nic neudělají. A ne řídit se úvahou: "No, v novém pojetí by to chtělo nový svět, ale hráči by nám ho taky nemuseli vzít. Navíc by to bylo drahé. Moment - mám nápad. FR se musí stejně vydat znovu a dost oblastí je nepříliš zažitých. Takže vezmeme a necháme (skoro) beze změn ty části, kde by nás hráči zabili, zbytek odstraníme a uděláme dle našich představ. Tuhle zrušíme moře, támhle kus kontinentu, Maztika se stejně nehrála, wemikové, thri-kreeni a kentauři stejně žijí na místech která zůstanou, no a půlčický Luiren se nám stejně nelíbil. Thay a Mulhorand klidně zrušíme taky, protože o nich nikdo nepsal a navíc rudé mágy stejně nikdo nemá rád. No, logo necháme... a jméno taky, koneckonců, kvůli tomu jsme to dělali."
Autorská citace #49
3.2.2008 13:35 - Alnag
No musím říct, že ačkoliv jsem obecně optimističtější než většina ostatních přispěvatelů jak to tu čtu, tak ačkoliv jsem stále optimistický vůči 4e, tak optimismus vůči FR mne pomalu ale jistě přešel...
Autorská citace #50
28.2.2008 10:12 - Noir
Heh, spousta novinek z FR: http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/drfe/20080227a&pf=true Motes (mrvy?)! Exarchové! Já jsem spokojen!
Autorská citace #51
28.2.2008 10:13 - Alnag
Jo, přemýšlel jsem jestli to mám překládat, ale asi se do toho nepustím...
Autorská citace #52
28.2.2008 12:20 - Lokken
Zajímavé,trochu to probouzí naději...
Autorská citace #53
28.2.2008 12:43 - Noir
Mě se ten článek vysloveně líbil. Asi nejsem FR purista, ale mě ty změny připadají k lepšímu. Už jen myšlenka o světě definovaném svou geografií, přenesení některých vizuálních věcí do herní pdooby-to je přinejmenším umělecké a určitě i fantasyi podněcující. FR nikdy nedržely moc pohromadě (tady jsou supermágová, za rohem ruští berserkeři a kousek níž egypťani), takže mi rozbití ani moc nevadí. A pěkná věc, jako změna WarWizards na spellswords-to je moc dobrá ukázka toho, jak autoři přemýšlí o logice světa a dokáží ji použít k vytvoření nového povolání. Jo, klobou dolů.
Autorská citace #54
30.12.2008 23:34 - Hano
Nejsem sice hardcore znalcem,ale absolutne nechapu umele vytvorenou minulost davneho kralovstvi drakorozenych a tieflingu,pricemz podle casove osy je to asi 150 let od udalosti v knize Magicky krystal.Tuhle dobu beru jako svoji fantasy soucasnost a nechapu kam se podela historie Myth Dranoru nebo Illefarnu.150 let mi na zabehnute kralovstvi moc nejde.Pomuze mi to nekdo osvetlit?
Autorská citace #55
31.12.2008 21:33 - Alnag
Hano: Chceš to osvětlit z hlediska reality herní nebo faktické?

Faktická realita - předělají se pravidla DnD (na 4. edici) některé prvky světa se stanou nekompatibilní, některé věci chybí a je potřeba je doplnit, něco se musí pozměnit. Takže se udělá velké bác (jako když se přecházelo z 2. edice na 3. edici) a předělá se to.

Herní realita - Stalo se velké bác (Mor kouzel), prolnuly se dva světy, ten který znáš a takový jeden ztracený a dávno zapomenutý a všude bylo velké pozdvižení a pak ses rozhlídnul, tak je to celé jinak...

Co s tím: Použij tu podobu Forgotten Realms, která ti nejvíc vyhovuje, nebo je nějak zkombinuj. Nenech se řídit tím, co si vymyslí designéři u WotC a hraj v takovém světě, jaký ti vyhovuje...
Autorská citace #56
6.1.2009 04:08 - Hano
Diky,ja si to potreboval ujasnit,jestli to tak skutecne bylo nebo jsem nekde neco prehledl.
Autorská citace #57
2.2.2009 21:46 - Dalcor
Myth Drannor je cool - Last mythal to vysvětluje, poté co malá armádka elfů totálně vykostí stovky Nycalothů (přišemž Fall of Myth Drannor se zmiňuje že armádu která obsadila Myth Drannor předtím vedli pouze tři Nycalothové) myth Drannor obsadí a pak jeden elf, pardon v té době už Eladrin sám opraví Myth Drannorský Mythal.

Mám pocit že jsem historii Myth Drannoru vymslel lépe. Je an čase udělat upgrade Elfí historie na Torilu v mém jiném člínku.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

ČAS neregistrovaní : 0.0012741088867188 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
1 až 20 z 25 >
ČAS 0.15751504898071 secREMOTE_IP: 34.239.150.247