Vše Články Diskuze Blog
Vyhledávají se jen slova delší jak tři znaky.
Klíčová slova:
Žánry:
Akční/Dobrodružný Fakta/Teorie/Realita Fantasy Historický Horor Komedie/Parodie Krimi/Detektivka Kyber/Steampunk Pohádka/Mýtus Romance Science Fiction Thriller/Špionážní Univerzální/generický Urban fantasy Western
Systémy:
AD&D D&D 3.Xe D&D 4e D&D 5e D20 systém Fate GUMSHOE Jiné RPG Shadowrun Univerzální White Wolf hry
Různé:
Dotazy Inspirace Kontroverze Materiály ke stažení Novinky Polemika Překlad Příběhy/Zápisy ze hry Recenze
Světy:
Dark Sun Dragonlance Eberron Forgotten Realms Ravenloft Star Wars Středozem World of Darkness
Určení:
jen pro dospělé pro DMy pro hráče pro začátečníky
Rozšířený režim
< snižuje prioritu slova.
> zvyšuje prioritu slova.
* jakékoliv znaky za uvedeným slovem.
+ povinné slovo
- zakázané slovo
~ nechtěné slovo (ojedinělé výskyty jsou přípusné)
"věta s více slovy" hledá jen přesné znení celé věty
Konkretizace:

Dálší upřesnění oblasti hledání:

Část názvu článku resp. diskuze resp. blogu

Název nadřazené skupiny

jméno autora

Datum publikace:
Výběr rozsahu období publikace:
Počáteční datum:
Konečné datum:
*Automaticky se nastavuje období 1 roku zpět.
**Datum se zadává ve formátu dd.mm.yyyy
  • Historie DnD licencí

    Předmluva Tento článek mluví o historii DnD licencí a licencování, ale fakticky jde o historii právě jedné licence - OGL, "Open Game License verze 1.0a", http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/historie-dnd-licenci.html
  • OGL a CC: DnD (a RPG) licence a práva

    Následující text je velmi DnD centrický, protože, přiznejme si, licencování RPG je historicky z velké části odvozeno od licencování DnD plus DnD http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/ogl-dnd-licence-a-prava.html
  • [Překlad] Mocnosti Faerunu

    Hlavním kritériem výběru míst byla příslušnost míst, institucí a lidí na Sever, Západní vnitrozemí, ostrovy v Bezestopém moři - nebo jejich použtelnost http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/preklad-mocnosti-faerunu.html
  • Význam kouzel a dopad magie

    Význam kouzel Originál, únor 2016 Trochu jsem se flákal Twitterem a došlo mi, že bych chtěl rozvést pár věcí o kouzlech. Nejspíš z toho budou dva posty, http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/vyznam-kouzel-a-dopad-magie.html
  • [Překlad] Prokletí Rezavého mrože

    Krátké dobrodružství vyšlo jako webový doplněk příručky Frostburn (Spalující mráz) a je určeno čtyřem postavám na 8. úrovni. Statistiky a obtížnosti jsou http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/5343.html
  • [Recenze] Páni Temnot - Lords of Darkness

    Příručka Páni temnot této potřebě vychází vstříc, protože přináší zajímavé zlosyny v organizované podobě. A jak známo, „více proužků – více Adidas“… Kniha http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/5286.html
  • [Recenze] Šampioni udatnosti - Champions of Valor

    Autory knihy jsou Thomas M. Reid, Sean K. Reynolds a Andy Collins, o obrázky se postarala jedenáctka ilustrátorů, z větší části stejných, jako u Šampiónů http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/5285.html
  • [Recenze] Šampióni zkázy - Champions of Ruin

    Nutnosti kvalitního protivníka si naštěstí jsou odpovědná místa vědoma, a tak se objevila řada článků a příruček. Jednou z nich jsou i Šampióni zkázy od http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/5281.html
  • Dobrodružství v Černé zemi

    Autoři: C.A. Suleiman, Steve Kenson, Ari Marmell Rok vydání: 2014 Pravidla: D&D 3.5e Starověký Egypt Evropu fascinoval odjakživa. Šlo o tajemný http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/dobrodruzstvi-v-cerne-zemi.html
  • [mapování] Mystikův mlýn - mapa kouzelníkovy věže se zvratem

    Chtěl jsem zmapovat kouzelníkovu věž se zvratem – něco, kde by se mohl ukrývat a experimentovat mág s mírným sklonem k steampunku. Co by takový mág http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5098.html
  • [DnD] [Fate] Zóny místo čtverečků a naopak

    Dva vzájemně provázané články z blogu Freda Hickse, jednoho ze dvou původních autorů Fate a zakladatelů Evil Hat - a také fanouška DnD a mnoha dalších http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/zony-misto-ctverecku-a-naopak.html
  • [Recenze] Úplný průvodce vlkodlaky - Complete Guide to Werewolves

    Autor: Michael Tresca Vydavatel: Goodman Games Rok vydání: 2006 Úplný průvodce vlkodlaky je útlá knížečka o pouhých 72 stranách, sepsaná Michelem http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/5083.html
  • Optimalizace pro PF - Pettercův průvodce druidem ve zkratce, část I.

    Úvod Jak postupuje úrovněmi, hráč druida zjišťuje, že dokáže flexibilně reagovat na mnoho situací – bojových i nebojových. Říká se, že skutečným http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5035.html
  • Optimalizace pro PF - Boj dvěma zbraněmi pro bojovníky

    Bouře čepelí: Bojovníkův průvodce boje se dvěma zbraněmi   Kde je ta barevná verze? Jelikož barvy mají dovolenou, náhradníci se momentálně http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/5019.html
  • [Pathfinder] Bojovník

    Bojovník Někteří bojují pro slávu, bohatství nebo pomstu. Další se snaží ochránit své blízké, jiní tím prokazují svou vlastní hodnotu a zbytek http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/pathfinder-bojovnik.html
  • Rudí mágové z Thaye, část V.

    Přehled geografie Země Thayanů je opřadena mnoha mýty a legendami a jen málokdo spatřil celou zemia přežil, aby mohl vyprávět. Samotní Thayané http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/5021.html
  • Rudí mágové z Thaye, část IV.

    Ekonomika Thaye Než začali Thayané obchodovat s magickými předměty, jejich ekonomika stála na zemědělské výrobě díky desetitisícům otroků přivlečených http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/5017.html
  • Rudí mágové z Thaye, část III.

    Lidé Thaye Ve většině zemí okolo Vnitřního moře se lidé nejvíce podobají mužům a ženám Tethyru a Amnu. Avšak rasové složení Thaye je zcela http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/5014.html
  • Rudí mágové z Thaye, část II.

    Impiltur Země vznikla před více než 300 lety, kdy se spojily městské státy Lyrabaru, Hlamachu, Dilpuru a Saršelu pod vlajkou válečného kapitána http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/5013.html
  • Rudí mágové z Thaye, část I.

    Historie Thaye     Východ je zahalen tajemstvím pro všechny, kteří žijí na záp http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/5012.html
  • Dějmistrování: Podzemní dobrodružství II – Mapa

    Pokud jste jako já, milujete mapy podzemí. Je v tom cosi úchvatného, když se díváte na náčrt místností a chodeb, které žadoní o zaplnění strašlivými http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4991.html
  • Ledová magie v Pathfinderu [Překlad]

    Povolání, část I.     1.Kouzelník Navzdory možnostem není příliš zajímavou volbou. Záchranou může být multipovolání – 1 úroveň http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/4989.html
  • Dějmistrování: Podzemní dobrodružství I – Určení účelu

    Dobrodružství v podzemí mají mezi hráči občas špatnou pověst, zejména pak mezi těmi, kteří hrají dlouhou dobu. Někteří lidé tvrdí, že jsou nudná – jen http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4964.html
  • Boj jako sport versus Boj jako válka – klíčový rozdíl v herních stylech

    Na jednom fóru jsme se s fanoušky různých edic Dungeons & Dragons neustále motali v kruzích kolem odlišných herních stylů a nakolik je různé edice http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4983.html
  • Morálka podle Morálních pilířů v RPG

    Západní vs. Východní morálka Kdokoli, kdo cestoval, nebo měl možnost blíže se seznámit s lidmi z jiných kultur, si zajisté všiml, že dotyční často http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/moralka-podle-moralnich-piliru.html
  • Dějmistrování: Zvuky od herního stolu

    Hodnota manýr Pojďme na začátku rozptýlit jeden rozšířený mýtus o cizích postavách. Vědět o vaší cizí postavě všechno vám absolutně nepomůže ji http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4963.html
  • Bohové zuřivosti Faerûnu I - Talos a Malar

    Talos     http://frealms.sun.d20.cz/clanky/472/4969.html
  • Dějmistrování: Jak udělat z dobrých her skvělé

    Tempo je nástroj používaný spisovateli, filmaři a designéry počítačových her, aby udrželi pozornost obecenstva a vdechli příběhu život. Velcí vypravěči http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4937.html
  • Dějmistrování: Budování lepších zápletek

    Co je to zápletka? Ve hře na hrdiny je zápletka jakákoliv příběhová konstrukce – typicky cizí postava, předmět, stopa nebo událost – která nabízí http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4962.html
  • My Sme Goblini

    My sme goblini!   My lížem žáby! My loupíme! My dlouhány hubíme! Pálíme je od pat k hlavě, my je bolíme a pak zmrtvýme! Velký http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/my-sme-goblini.html
  • Průvodce tvorbou dobrodružství

    Napsal Jim Raggi Jedním z projektů na kterém jsem pracoval přes léto byla příručka k psaní dobrodružství. A i když je dokončení už rozjetých projektů, http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/pruvodce-tvorbou-dobrodruzstvi.html
  • Drow, aneb temný elf (shrnuté dohady a povědomí)

    Pojďme si nejprve ujasnit pojmy - Co je to takový drow a odkud pochází? Typický drow, neboli temný elf, je fotografickým a povahovým negativem typického http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/4831.html
  • Rary Zrádce

    Sem s představením! „Vítejte poutníci na skromném představení dnešního večera! Bohužel mám znepokojivou novinu: náš soubor tanečníků se trochu zdržel. http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/rary-zradce.html
  • Kas a Vecna

    Nezvaný host „Á, vidím, že dorazil nezvaný host, přesně jak jsem očekávala. Ano, vím, že sis užíval můj tanec dnešního večera. Nejsi první giorgio, http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/kas-a-vecna.html
  • Pravidla, pravidla, pravidla

    Jsem Monte Cook, herní vývojář, který pracuje se hrou na hrdiny Dungeons & Dragons. Vítejte v Legendách a znalostech, článku, ve kterém vám přednáším http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4782.html
  • [Překlad] Greyhawk

    Return to the Temple of Elemental Evil - Návrat do Chrámu živelného zla autor: Monte Cook rttoee online - úvod, městečko Homlet, Vodní hrad http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/4504.html
  • [Překlad] Dungeons & Dragons 3.Xe

    Příručka hráče - Player's Handbook (PHB) autoři: Monte Cook, Johnathan Tweet, Skip Williams rok vydání: 2000 Player's Handbook je 290 stránková http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/1482.html
  • Advanced Feats: The Witch's Brew

    Vědmákova várka je elektronická příručka spadající do série Advanced Feats vydávané nakladatelstvím Open Design, která se věnuje rozšíření možností http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/advanced-feats-the-witchs-brew.html
  • Secrets of Martial Mastery

    Při prohlížení elektronických a placených doplňků k Pathfinder RPG jsem narazil na celou řadu zajímavých doplňků, ke kterým se budu postupně vracet. Jako http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/secrets-of-martial-mastery.html
  • Achievement Featy

    Hráči počítačových her, z poslední doby jmenujme World of Warcraft, či Dragon Age: Origin jsou doma. Achievementy – česky „Dosažené cíle“ – jsou jakési http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/achievement-featy.html
  • MCWoD: Magie s obětováním

    Představ o tom, jaké možnosti poskytuje magie a jak funguje, je snad neomezeně mnoho. V mnoha fantasy světech a RPG hrách existují síly, které dovolují http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/magie-s-obetovanim.html
  • Právo v říších Kalamaru

     Královské právo Občas DM potřebuje zákonným způsobem vyřešit spory nebo potrestat postavy za jejich zločiny. Někdy mohou být pletky se zákonem http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/4528.html
  • Váš čarodějný život

    Být čarodějem jste si nezvolili. Talent pro magii byl s vámi už v kolébce. Nikdo vás neučil jak tvarovat a usměrňovat váš dar. Když se poprvé projevil, http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/carodejny-zivot.html
  • Vůdci o stoupencích

    ŤUK, ŤUK, ŤUK. ATHAKIN (MODERÁTOR, ČARODĚJ PATNÁCTI SFÉR): Je tahle věc zapnutá? ŤUK, ŤUK, ŤUK. ATHAKIN: Slyšíte mne všichni? Je ten mikrofon zapnutý? ŤUK, http://www.sun.d20.cz/clanky/stripky/4493.html
  • Hráčův deník: Chytlavé fráze

    Dobrá fráze nám připomíná základní náturu postavy: To, co Watsona vyvádí z míry je pro Sherlocka Holmse prosté, Věc z Fantastické čtyřky občas začne šílet http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/zivotni-motta.html
  • Amaunator

    Nejen sluneční bůh Amaunator, prastarý Nethereský bůh řádu a slunce, zastává patronát i nad doménami práva a času. Soudy, které vynáší, mohou být tvrdé, http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/amaunatentononc.html
  • Deset nejžhavějších koček DnD

    10) Dixie V komixu "What's New?" na stránkách časopisu Dragon se představil nejen jeho autor Phil Foglio, ale i jeho zaoblená spoluhostitelka a přítelkyně http://www.sun.d20.cz/clanky/stripky/deset-dnd-kocek.html
  • List a trn - tajný život elfů

    Kdy to ucítím, matko? Kdy pocítím Corellonův dotek? Bude to v hřejivém létě? Za temně modré hvězdné noci? Bude to v momentě, kdy vzduch je bez pohybu? Nebo http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/tajny-zivot-elfu.html
  • Cityscape

    Autoři: Ari Marmell, C. A. Suleiman Rok vydání: 2006 Stvoření hrdě se hlásící do rasy dobrodruhů se nepotulují jen po hrobkách, „opuštěných“ zříceninách, http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/4347.html
  • Frostburn (Spalující mráz)

    Autoři: Wolfgang Baur, James Jacobs, George Strayton Rok vydání: 2004 Pravidla: D&D 3.5e Sníh. Led. Sáňky, lyže, brusle, huhulák, koulovačka, http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/4264.html
  • Nejhloupější nestvůry D&D 2

    A jsem tu zase. Pokud jste nečetli první článek, který vysvětluje jméno hry, kterou budete hrát, tak klikněte sem. Abych to shrnul, v případě že jste líní http://www.sun.d20.cz/clanky/stripky/4296.html
  • Nejhloupější nestvůry D&D

    Za ta léta jsem recenzoval mnohé. Od hrozných komixů po příšerné filmy. A všechny měly jedno společné, co vypovídá něco o mně. Ano, mám rád nestvůry. Když http://www.sun.d20.cz/clanky/stripky/4282.html
  • 30 nejlepších dobrodružství všech dob

    30 nejlepších dobrodružství všech dob Jednoduše řečeno celé D&D stojí a padá na dobrodružstvích. Samotná pravidla jsou důležitá, stejně http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/4247.html
  • Herní noc - RPG román

    Game Night (Herní noc) Autor: Johnny Nexus Vydal: Magnum Opus Press, 2007 Dvanáct tisíc let staré poslání bude už už dokončeno. Proroctví budou http://www.sun.d20.cz/clanky/stripky/4009.html
  • Eruntar

    VyprávíMalabar HrajíŠukyTrinitronJiříkResliJulesOtevřená hra - zdali ma někdo zájem, ať se ozve, dá se hrát i přez email ... Pravidla & SettingDnD http://www.sun.d20.cz/skupina/84/clanky/pnd02.html
  • Jak stoupají prosťáčci

    Pravidla hovoří poměrně jasně - nebojuješ, nezažíváš nebezpečí => nestoupáš. Jak ovšem změřit riziko špatného počasí, které zničí úrodu a vyhladoví celou http://www.sun.d20.cz/clanky/stripky/3838.html
  • [Překlad] Forgotten Realms 3e

    Forgotten Realms, prostředí pro tažení - Forgotten Realms Campaing Setting Autoři: Ed Greenwood, Sean K. Reynolds, Skip Williams, Rob Heinsoo Rok http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/1497.html
  • Vaříme s Dungeons & Dragons

    Takže jak to, že vaření má svůj vlastní televizní kanál a RPGčka nemají ani vlastní show na G4? Možná je to tím, že většina populace nechce předstírat, http://www.sun.d20.cz/clanky/stripky/3780.html
  • Kouzlo na úkor zdraví

    Onehdy jsem uvažoval o dobrovolném-doplňkovém pravidle pro kouzelníky ve DnD. Celá úvaha se odvíjí od základního principu sesílání kouzel. K provedení http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/3668.html
  • Boj, jak na to?

    Ať si říká kdo chce co chce, bez pořádného boje je dnd jako když "mrdá a nemá kulky". Každý správný dračákista vám rád vysvětlí, že jejich družinka je http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/boj.html
  • Zápisy zo Serathis (Arcana Evolved, Bratislava)

    [page name="Postavy a prostredie Serathis"] Postavy Arren (hráčka Thera) Bývalá členka Akashického rádu v meste Serathis, ktorý musela opustiť po nezrovnalostiach http://www.sun.d20.cz/skupina/58/clanky/3471.html
  • [Osobnosti] Tvůrci D&D

    E. Gary Gygax: otec RPGErnest Gary Gygax se narodil 27. července 1938 jako syn švýcarského přistěhovalce a americké matky. Od roku 1987 ženat s Gail Carpenterovou http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/1866.html
  • Taháky pro druidy

    Moje žena hraje s oblibou druidky a i já už jsem hrál druida. A abychom nemuseli pořád listovat Bestiářem a případně odvozovat z pravidel, co přesně druid http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/tahaky-pro-druidy.html
  • Povolání: Bard

    Bardové jsou obvykle popisování jako budižničemové a šarlatáni, kteří se radši nevrhají výzvám vstříc. Postava, která zapadá do takového stereotypu, je http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/povolani-bard.html
  • Povolání: Kouzelník

    Skip Williams, autor tohoto článku, pracuje na mnoha RPG projektech a řadu let působil jako Sage v časopise Dragon Magazine. Významně se podílel na D&D http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/povolani-kouzelnik.html
  • Vše o zákeřném útoku

    [page name="Část první"]Skip Williams, autor tohoto článku, pracuje na mnoha RPG projektech a řadu let působil jako Sage v časopise Dragon Magazine. Významně http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/vse-o-zakernem-utoku.html
  • Povolání: Kněz

    Skip Williams, autor tohoto článku, pracuje na mnoha RPG projektech a řadu let působil jako Sage v časopise Dragon Magazine. Významně se podílel na D&D http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/povolani-knez.html
  • Varianta: Zkušenosti dle povahy

    [page name="Úvod"] Tento systém kompletně nahrazuje jiné systémy přidělování XP a neměl by se s nimi kombinovat. Jedinou výjimkou snad může být jednorázová http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/3179.html
  • Povolání: Tulák

    Skip Williams, autor tohoto článku, pracuje na mnoha RPG projektech a řadu let působil jako Sage v časopise Dragon Magazine. Významně se podílel na D&D http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/povolani-tulak.html
  • Povolání: Čaroděj

    Skip Williams, autor tohoto článku, pracuje na mnoha RPG projektech a řadu let působil jako Sage v časopise Dragon Magazine. Významně se podílel na D&D http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/povolani-carodej.html
  • Hrdina týdne - Julius Eli’zairmahsiat Silversheen

    Julius Silversheen, alebo Eli’zairmahsiat (‚Mág azúrového plameňa a blesku’ z elfštiny), najčastejšie však len Azúrový mág, či Eli’siat http://www.sun.d20.cz/clanky/pribehy/2932.html
  • Byrokrat

    Byrokrat --- Nová NPC pro hraní ve vašich městech --- http://www.sun.d20.cz/clanky/stripky/2911.html
  • Povolání: Válečník

    Skip Williams, autor tohoto článku, pracuje na mnoha RPG projektech a řadu let působil jako Sage v časopise Dragon Magazine. Významně se podílel na D&D http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/povolani-valecnik.html
  • Sandstorm (Písečná bouře)

    Sandstorm (Písečná bouře)autoři: Bruce R. Cordell, Jennifer Clarke-Wilkes, JD Wiker rok vydání: březen 2005 Pravidla: D&D 3.5ePro s http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/sandstorm.html
  • Dnd romanticky

    [page name="Příběh"]Rej barev se rozpadl na jednotlivé tanečníky. Mládenci v kroužku byli jeden jako druhý, štíhlí, v bílých košilích a tmavých kalhotách. http://www.sun.d20.cz/clanky/pribehy/romanticky.html
  • Speciální postava hráče?

    Pravidla Dnd sice hovoří jasnou řečí, ale co si budeme povídat - všechna pravidla jsou vždy hlavně od toho, aby se porušovala. A když je to v zájmu věci, http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/specialni-postava-hrace.html
  • Mistr Dorland

    [page name="Popis a historie"]Tento mladý vysoký (neboli "vznešený") elf s dospělýma očima se obléká podle nejnovější lidské módy. Je hezký a elegantně http://www.sun.d20.cz/clanky/pribehy/dorland.html
  • Pravidla pronásledování

    Spycraft je hra na špióny a tak není divu, že jsou v ní i specifická pravidla pro pronásledování. Rozhodl jsem si je upravit pro svou hru Star Wars, protože http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/2793.html
  • E6: Hra uvnitř D&D

    Co je to E6 D&D v sobě ukrývá čtyři odlišné úrovně hry:Úroveň 1-5: Drsná fantasy Úroveň 6-10: Hrdinská fantasy Úroveň 11-15: Wuxia Úroveň 16-20: SuperhrdinovéE6 http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/2779.html
  • Kriss, Liška z Údolí

    Kriss, Liška z Údolí[page name="Popis"] „Kriss? Jasně, že ji znám. Je to tamta ženská, co se vzadu směje s těmi žoldáky. Jo, ta štíhlá holka v kroužkový http://www.sun.d20.cz/clanky/pribehy/kriss.html
  • Zamyšlení: Dungeon jako metafora...

    Všichni ho známe... klasické DnDčkové podzemí na čtverečkovaném papíře. Chodby, místnosti, toulavé nestvůry. Většina z nás na tom začínala. A většina lidí http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/2753.html
  • Herní prvky (A)DnD

    Při delším hraní stejného typu postavy, nebo při delším hraní stejných hráčů v herní skupině DnD, chtě nechtě časem dochází k určitým stereotypům hraní. http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/2734.html
  • Jiní vydavatelé d20/OGL

    [page name="Alderac Entertainment Group"] Alderac Entertainment Group http://www.alderac.com/ Farscape RPG Oriental Adventures (L5R) Spycraft Stargate http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/1576.html
  • Cesty čarodějné

    Na sesílání kouzel nestačí jen máchat rukama a drmolit tajuplně znějící fráze. Dokonce nestačí ani mít Moc. Aby se Moc plně projevila tak, jak si její http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/cesty-carodejne.html
  • Zamyšlení: kostičky...

    Základní mechanika d20 systému je velmi prostá:1k20 + Opravy proti ObtížnostiI dítko navštěvující druhou třídu základní školy zvládne takový matematický http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/2726.html
  • Přehled produktů D&D 3.0e

    Základní pravidlaPlayer's HandbookDungeon Master's GuideMonster ManualV roce 2000 vyšla poprvé pravidla třetí edice Dungeons & Dragons postavená http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/610.html
  • [Historie] Literární zdroje D&D

    [page name="Zdroje D&D"] ... Jako hlavní zdroje inspirace uvedl Gary Gygax v první edici DMG autory de Campa a Pratta, Roberta E. Howarda, Fritze Leibera, http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/2709.html
  • Druthnikova věž

    Sidetrackové dobrodružství Drutnikova věž je využitelné v každé kampani. Zde ve verzi určené pro Forgotten Realms. Je trochu upravené, aby bylo generické, http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/2699.html
  • Zamyšlení: Přesvědčení

    Spousta lidí vám hned po pozdravu řekne, že přesvědčení je nehorázně blbé a špatné a že ho nepoužívá. To je také způsob pohledu na věc. Mým cílem v těchto http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/2655.html
  • Řeší True20 všechny problémy d20?

    True20 je společností Green Ronin vyvíjená aplikace d20 systému, který se poprvé ukázal v herním prostředí Modrá růže (Blue Rose), o které snad brzy předá http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/2682.html
  • Zamyšlení: Úrovně

    Začněme nejprve oddělením myšlenky „úrovně“ od myšlenky „povolání“. Protože v D&D, kde tyto prvky vznikly, jsou spleteny dohromady, http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/2626.html
  • Padouch týdne - Ermand Coldrunner

    Ermand Coldrunner je priemerne vysoký muž pavúčich proporcií so stredne dlhými ryšavými vlasmi a chladnými čiernymi očami. Svojím výzorom nijak nepúta http://www.sun.d20.cz/clanky/pribehy/2665.html
  • Zamyšlení: Sociální mechaniky

    Jedna z oblíbených námitek proti D&D je, že tahle hra je jen o bojích. Za prvé to není pravda a za druhé se to zdá naznačovat, že je na bojích něco http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/2624.html
  • Polemika: Útok a zranění

    Preambule V zájmu spravedlnosti zde musím uvést, na čem vlastně stavím, co porovnávám - hrajeme silově, máme rádi hrdiny, takže naše světy jsou plné drsných http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/polemika-utok-a-zraneni.html
  • Hrdina týdne - Geviv

    Geviv sa narodil 922 YK ako syn ľudského eldínskeho farmára. Strážci lesa pomerne často prechádzali okolo farmy, položenej neďaľeko Týčiaceho lesa, preto http://www.sun.d20.cz/clanky/pribehy/2601.html
  • D&D a reálný svět

    [page name="Vyrážení dveří"] Řada lidí si řekne, že to je dost odvážné tvrzení. Nemusíte být nijak zvlášt zainteresovanými hráči, abyste věděli, že D&D http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/2583.html
  • Hrdina týdne - Ssenythin'dathnissin

    Ssenythin'dathnissin pochádza z neveľmi známej rasy šulassakar. Ssenythin je čistokrvný šulassakar a narodil sa v Krezente, rodisku šulassakar. Pretože http://www.sun.d20.cz/clanky/pribehy/2582.html
  • Hrdina týdne - Xen'kar Gen'thac

    Trpaslík, elfka, gnóm, človek a kalaštarka. Skupina sa predierala džungľou Xen’driku, nabalení niekoľkými magickými predmetmi, hŕstkou starožitností http://www.sun.d20.cz/clanky/pribehy/2556.html
  • D&D Tipy a triky

    Pro hráče: Takže trik spočívá v tom......nejprve střílet a až pak se ptát....nedívat se darované gorgoně do pusy, nebo medúze do očí nebo......použít léty http://www.sun.d20.cz/clanky/stripky/2515.html
  • Hrdina týdne - Aesha d'Phiarlan

    Aesha je synom flautistu Marratha a herečky Innae, pochádzajúcich z rodov domu Phiarlan. Ako jeden z mála mal dračie znamenie tieňa už od narodenia, hoci http://www.sun.d20.cz/clanky/pribehy/2500.html
ČAS 0.12023615837097 secREMOTE_IP: 3.235.147.50